I maj öppnade Örgryte IS sportchef Pontus Farnerud för att värva under sommaren.
Uppgifter: Isak Dahlqvist på väg till Tromsö
Krister Andersson / BILDBYRÅN
Isak Dahlqvist ser ut att lämna FC Blau-Weiss Linz. Svensken är överens med Tromsö IL om ett kontrakt, enligt Sportbladet.
I samband med detta förklarade även sportchefen att han har kontakt med två av klubbens tidigare spelare - Madiou Keita och Isak Dahlqvist.
FT:s nya satsning - lyssna på Transferpodden:
Keita har sedan dess lämnat RWDM Brussels för spel i Allsvenskan - men mittbacken skrev på för Västerås SK-
Dahlqvist, som lämnade Örgryte för FC Blau-Weiss Linz i vintras, är också på väg mot en flytt - men det ser inte ut att bli någon återkomst till Sverige.
Sportbladet rapporterar att kantspelaren istället är nära en flytt till Tromsö IL i Norge.
Redan när Dahlqvist anslöt till Blau-Weiss Linz i vintras var laget illa ute, och säsongen slutade med degradering från den österrikiska högstaligan.
Trots ett kontrakt som sträcker sig till sommaren 2028 kommer svensken nu lämna klubben, enligt Sportbladet.
Dahlqvist och Tromsö är redan överens om ett längre kontrakt, enligt uppgifterna.
Blau-Weiss Linz och Tromsö ska ha diskuterat såväl en permanent övergång som en utlåning.
Om det inte sker något oväntat inom den närmaste framtiden väntas Dahlqvist presenteras för Tromsö, tillägger tidningen.
Tromsö har inlett säsongen med att ta 25 poäng på 13 omgångar. Laget befinner sig för närvarande på andra plats i den norska högstaligan.
Henning Sverke
Krister Andersson / BILDBYRÅN
Uppgifter: Isak Dahlqvist på väg till Tromsö
Isak Dahlqvist ser ut att lämna FC Blau-Weiss Linz. Svensken är överens med Tromsö IL om ett kontrakt, enligt Sportbladet.
I maj öppnade Örgryte IS sportchef Pontus Farnerud för att värva under sommaren.
I samband med detta förklarade även sportchefen att han har kontakt med två av klubbens tidigare spelare - Madiou Keita och Isak Dahlqvist.
Keita har sedan dess lämnat RWDM Brussels för spel i Allsvenskan - men mittbacken skrev på för Västerås SK-
Dahlqvist, som lämnade Örgryte för FC Blau-Weiss Linz i vintras, är också på väg mot en flytt - men det ser inte ut att bli någon återkomst till Sverige.
Sportbladet rapporterar att kantspelaren istället är nära en flytt till Tromsö IL i Norge.
Redan när Dahlqvist anslöt till Blau-Weiss Linz i vintras var laget illa ute, och säsongen slutade med degradering från den österrikiska högstaligan.
Trots ett kontrakt som sträcker sig till sommaren 2028 kommer svensken nu lämna klubben, enligt Sportbladet.
Dahlqvist och Tromsö är redan överens om ett längre kontrakt, enligt uppgifterna.
Blau-Weiss Linz och Tromsö ska ha diskuterat såväl en permanent övergång som en utlåning.
Om det inte sker något oväntat inom den närmaste framtiden väntas Dahlqvist presenteras för Tromsö, tillägger tidningen.
Tromsö har inlett säsongen med att ta 25 poäng på 13 omgångar. Laget befinner sig för närvarande på andra plats i den norska högstaligan.
Henning Sverke
