Jabir Abdihakim Ali skrev på för Östersunds FK sommaren 2025, men lämnade efter säsongen var slut.
Officiellt: Jabir Abdihakim Ali återvänder till Östersund
Johan Axelsson / BILDBYRÅN
Östersunds FK meddelar på sin hemsida att Jabir Abdihakim Ali återvänder till klubben.
I maj 2026 skrev han på för finska Vaasan Palloseura (VPS). Avtalet sträckte sig över säsongen 2027.
FT:s nya satsning - lyssna på Transferpodden:
Nu bryts kontraktet, och anfallaren återvänder till Östersund. På klubbens officiella hemsida meddelar man att anfallaren skriver på ett avtal som sträcker sig över 2027.
ÖFK:s sportchef Stefan Lundin gör ett uttalande i samband med beskdedet.

– Vi har tittat efter en anfallare en tid och när nu Jabir blev kontraktslös så hade vi en kontakt med honom och hittade en lösning där han ansluter till oss direkt efter sommarledigheten, säger han till klubbens hemsida och fortsätter:
– Jabir kom till oss under hösten ifjol och bidrog starkt med sin vinnarmentalitet både på planen och i omklädningsrummet och jag ser fram emot återföreningen, säger han.
Även spelaren själv får säga några ord.

– Jag ser fram emot att få komma tillbaka till Östersund och ÖFK. Jag har följt laget sedan jag lämnade för Finland och kan se att ni har gjort en bra säsong så här långt och det ska bli roligt att få vara en del av klubben igen, säger han.
Östersund ligger just nu på åttonde plats i Superettan efter 13 spelade omgångar.
Jabir Abdihakim Ali nätade en gång på sex tävlingsmatcher för VPS.
Nils Palmqvist
Johan Axelsson / BILDBYRÅN
Officiellt: Jabir Abdihakim Ali återvänder till Östersund
Östersunds FK meddelar på sin hemsida att Jabir Abdihakim Ali återvänder till klubben.
Jabir Abdihakim Ali skrev på för Östersunds FK sommaren 2025, men lämnade efter säsongen var slut.
I maj 2026 skrev han på för finska Vaasan Palloseura (VPS). Avtalet sträckte sig över säsongen 2027.
Nu bryts kontraktet, och anfallaren återvänder till Östersund. På klubbens officiella hemsida meddelar man att anfallaren skriver på ett avtal som sträcker sig över 2027.
ÖFK:s sportchef Stefan Lundin gör ett uttalande i samband med beskdedet.

– Vi har tittat efter en anfallare en tid och när nu Jabir blev kontraktslös så hade vi en kontakt med honom och hittade en lösning där han ansluter till oss direkt efter sommarledigheten, säger han till klubbens hemsida och fortsätter:
– Jabir kom till oss under hösten ifjol och bidrog starkt med sin vinnarmentalitet både på planen och i omklädningsrummet och jag ser fram emot återföreningen, säger han.
Även spelaren själv får säga några ord.

– Jag ser fram emot att få komma tillbaka till Östersund och ÖFK. Jag har följt laget sedan jag lämnade för Finland och kan se att ni har gjort en bra säsong så här långt och det ska bli roligt att få vara en del av klubben igen, säger han.
Östersund ligger just nu på åttonde plats i Superettan efter 13 spelade omgångar.
Jabir Abdihakim Ali nätade en gång på sex tävlingsmatcher för VPS.
Nils Palmqvist
