Gómez öppnar upp om flytten från Atalanta: "Ledsen"

Spanien

Spanien - 2021-04-02 kl 15:41

Presenteras av
Artikelbild

Foto: Marcelo Del Pozo/Bildbyrån

Alejandro Gómez lämnade Atalanta för Sevilla i januari. En flytt som han själv inte hade kunnat föreställa sig.

Kommande 5 matcher
2026-06-26 kl 17:00
IK Brage
Falkenbergs FF
1
2.32
X
3.47
2
2.77
2026-06-27 kl 13:00
Varbergs BoIS
Östers IF
1
1.79
X
3.76
2
3.91
2026-06-27 kl 13:00
Ljungskile SK
Örebro SK
1
1.88
X
3.67
2
3.62

Alejandro Gómez tid i Atalanta fick ett abrupt slut. Efter att ha hamnat i osämja med tränaren Gian Piero Gasperini var den offensiva stjärnan inte längre önskvärd.

I januari blev den argentinske landslagsmannen klar för Sevilla, och han ångrar att det slutade som det gjorde.

FT:s nya satsning - lyssna på Transferpodden:

– Självklart är jag ledsen, jag hade aldrig kunnat förutspå ett sådant scenario, men det är sådant som händer i livet. Det händer att man bråkar med andra. I mitt fall var det med tränaren, och valde alla att ta hans parti, säger argentinaren till ElDesmarque och fortsätter:

– Jag kunde ha valt MLS, men det var inte rätt läge. Jag kan fortfarande spela på en hög nivå i en liga som La Liga. Mitt mål var ett spela i en bra europeisk liga och fortsätta med landslaget. När Sevilla ringde gjorde jag allt för att slutföra affären.

Damir Tuhcic

[email protected]

Presenteras av
Artikelbild

Foto: Marcelo Del Pozo/Bildbyrån

Gómez öppnar upp om flytten från Atalanta: "Ledsen"

Spanien

Spanien - 2021-04-02 kl 15:41

Alejandro Gómez lämnade Atalanta för Sevilla i januari. En flytt som han själv inte hade kunnat föreställa sig.

Kommande 5 matcher
2026-06-26 kl 17:00
IK Brage
Falkenbergs FF
1
2.32
X
3.47
2
2.77
2026-06-27 kl 13:00
Varbergs BoIS
Östers IF
1
1.79
X
3.76
2
3.91
2026-06-27 kl 13:00
Ljungskile SK
Örebro SK
1
1.88
X
3.67
2
3.62

Alejandro Gómez tid i Atalanta fick ett abrupt slut. Efter att ha hamnat i osämja med tränaren Gian Piero Gasperini var den offensiva stjärnan inte längre önskvärd.

I januari blev den argentinske landslagsmannen klar för Sevilla, och han ångrar att det slutade som det gjorde.

– Självklart är jag ledsen, jag hade aldrig kunnat förutspå ett sådant scenario, men det är sådant som händer i livet. Det händer att man bråkar med andra. I mitt fall var det med tränaren, och valde alla att ta hans parti, säger argentinaren till ElDesmarque och fortsätter:

– Jag kunde ha valt MLS, men det var inte rätt läge. Jag kan fortfarande spela på en hög nivå i en liga som La Liga. Mitt mål var ett spela i en bra europeisk liga och fortsätta med landslaget. När Sevilla ringde gjorde jag allt för att slutföra affären.

Damir Tuhcic

[email protected]