Ferdinand: "Kritiken mot Ronaldo är hädelse"

England - 2021-11-02 kl 10:50

Artikelbild

Cristiano Ronaldo, 36, har fått kritik för sitt spel utan boll. Manchester Uniteds tidigare backstjärna Rio Ferdinand försvarar nu sin tidigare lagkamrat.

Den portugisiske världsstjärnan Cristiano Ronaldo har gjort sju mål på tio tävlingsmatcher för Manchester United.

Men trots den fina starten på säsongen har anfallaren fått utstå kritik. Bland annat för spelet utan boll och att han inte deltar tillräckligt i presspelet.

Manchester Uniteds tidigare backstjärna Rio Ferdinand viftar dock bort kritiken mot Ronaldo.

– Jag har hört en del prat och det enda sättet jag kan förklara det är att det är hädelse, när jag hörde några personer prata om att Ronaldo är anledningen till att Man United inte kommer nå framgångar. Lyssna, jag har sett för mycket av det, prata inte så. Snälla, det är en skam. Absolut respektlöst, säger han i sin YouTube-kanal enligt Daily Mirror och fortsätter:

David Klein/Bildbyrån

– En spelare som har gjort vad han har gjort, en superstjärna av alla generationer, han kommer att vara en av de bästa spelarna någonsin. Och i helgen berättade han återigen för folk vad han handlar om här... pressen finns och han gör mål. Att tro det för att han inte pressar, för att han inte springer lika mycket som andra... det är inte vad han är där för.

Ninib Staifo

[email protected]

Artikelbild