"Det är konstigt att ingen annan tog Ranégie"

Division 1

Division 1 - 2018-03-24 kl 11:46

Presenteras av
Artikelbild

Foto: Andreas L Eriksson/Bildbyrån

Den ex-allsvenske stjärnan Mathias Ranégie spelar för Syrianska FC i Norrettan i år. Det tycker Djurgårdens kapten Jonas Olsson är märkligt.

Kommande 5 matcher
2026-06-26 kl 17:00
IK Brage
Falkenbergs FF
1
2.32
X
3.47
2
2.77
2026-06-27 kl 13:00
Ljungskile SK
Örebro SK
1
1.88
X
3.67
2
3.62
2026-06-27 kl 13:00
Varbergs BoIS
Östers IF
1
1.83
X
3.67
2
3.86

Mathias Ranégie, 33, lämnade allsvenska BK Häcken efter förra säsongen. Nyligen blev anfallaren klar för Syrianska FC.

Jonas Olsson, lagkapten i Djurgårdens IF, berättar för fotbolldirekt.se att han anser att division 1 är en för låg nivå för Ranégie.

FT:s nya satsning - lyssna på Transferpodden:

– Det är konstigt att ingen annan tog honom. Jag tycker fortfarande att han är en duktig spelare. Det var tufft i fjol mot Häcken när de bytte in ”Ragge”, han har fortfarande kvaliteter. Grattis Syrianska som fått in en väldigt bra fotbollsspelare, säger han till fotbolldirekt.se.

– Ranégie är en spelare som jag alltid tycker erbjuder något annat. Lite som Andy Carroll i West Ham. Slänger man in honom sista 20 minuterna vet man att det kommer hända grejer, fortsätter Olsson.

Fotbolltransfers.com

[email protected]

Presenteras av
Artikelbild

Foto: Andreas L Eriksson/Bildbyrån

"Det är konstigt att ingen annan tog Ranégie"

Division 1

Division 1 - 2018-03-24 kl 11:46

Den ex-allsvenske stjärnan Mathias Ranégie spelar för Syrianska FC i Norrettan i år. Det tycker Djurgårdens kapten Jonas Olsson är märkligt.

Kommande 5 matcher
2026-06-26 kl 17:00
IK Brage
Falkenbergs FF
1
2.32
X
3.47
2
2.77
2026-06-27 kl 13:00
Ljungskile SK
Örebro SK
1
1.88
X
3.67
2
3.62
2026-06-27 kl 13:00
Varbergs BoIS
Östers IF
1
1.83
X
3.67
2
3.86

Mathias Ranégie, 33, lämnade allsvenska BK Häcken efter förra säsongen. Nyligen blev anfallaren klar för Syrianska FC.

Jonas Olsson, lagkapten i Djurgårdens IF, berättar för fotbolldirekt.se att han anser att division 1 är en för låg nivå för Ranégie.

– Det är konstigt att ingen annan tog honom. Jag tycker fortfarande att han är en duktig spelare. Det var tufft i fjol mot Häcken när de bytte in ”Ragge”, han har fortfarande kvaliteter. Grattis Syrianska som fått in en väldigt bra fotbollsspelare, säger han till fotbolldirekt.se.

– Ranégie är en spelare som jag alltid tycker erbjuder något annat. Lite som Andy Carroll i West Ham. Slänger man in honom sista 20 minuterna vet man att det kommer hända grejer, fortsätter Olsson.

Fotbolltransfers.com

[email protected]