I helgen rapporterade FotbollDirekt att Ali Suljic, 28, är på väg att lämna Östersunds FK.
Officiellt: Egersunds IK värvar Ali Suljic
Johan Axelsson / BILDBYRÅN
Östersunds FK meddelar på sin officiella hemsida att Ali Suljic lämnar klubben. Han fortsätter sin karriär i Egersunds IK.
Uppgifterna gjorde gällande att mittbacken redan har kommit överens med norska Egersunds IK om de personliga villkoren.
FT:s nya satsning - lyssna på Transferpodden:
Nu meddelar Östersund på sin officiella hemsida att övergången är klar. Suljic fortsätter karriären i den norska andraligan.
Stefan Lundin, sportchef i Superettanklubben, passar på att tacka av Suljic.
– Vi är väldigt tacksamma för allt som Ali Suljic har betytt för ÖFK, säger han.
Sportchefen utvecklar sina tankar.
– Ali har varit lagkapten i klubben under en tidvis utmanande period där vi bland annat 2024 klarade ett kval för att säkra Superettan kontraktet. Nu har tiden kommit där en ny utmaning väntar Ali och vi vill tacka Ali för allt han gjort för ÖFK under dessa 2,5 säsongerna och önskar honom lycka till i hans fortsatta fotbollskarriär i Norge, säger Lundin.

Huvudpersonen själv passar också på att uttala sig.
– Jag och min familj har haft en fantastisk tid här i ÖFK och trivts väldigt bra i Östersund. Nu går jag vidare i min karriär och flyttar till Norge och Egersunds IK. Jag vill passa på att tacka alla som jobbar runt ÖFK, fansen och alla som varje dag har stöttat mig och laget. Jag har fått mängder av vänner för livet här och staden och klubben kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta. Stort tack för den här tiden, säger Suljic.
Egersund bekräftar samtidigt övergången på sin hemsida och skriver att Suljic skriver på ett tvåårskontrakt.
Henning Sverke
Johan Axelsson / BILDBYRÅN
Officiellt: Egersunds IK värvar Ali Suljic
Östersunds FK meddelar på sin officiella hemsida att Ali Suljic lämnar klubben. Han fortsätter sin karriär i Egersunds IK.
I helgen rapporterade FotbollDirekt att Ali Suljic, 28, är på väg att lämna Östersunds FK.
Uppgifterna gjorde gällande att mittbacken redan har kommit överens med norska Egersunds IK om de personliga villkoren.
Nu meddelar Östersund på sin officiella hemsida att övergången är klar. Suljic fortsätter karriären i den norska andraligan.
Stefan Lundin, sportchef i Superettanklubben, passar på att tacka av Suljic.
– Vi är väldigt tacksamma för allt som Ali Suljic har betytt för ÖFK, säger han.
Sportchefen utvecklar sina tankar.
– Ali har varit lagkapten i klubben under en tidvis utmanande period där vi bland annat 2024 klarade ett kval för att säkra Superettan kontraktet. Nu har tiden kommit där en ny utmaning väntar Ali och vi vill tacka Ali för allt han gjort för ÖFK under dessa 2,5 säsongerna och önskar honom lycka till i hans fortsatta fotbollskarriär i Norge, säger Lundin.

Huvudpersonen själv passar också på att uttala sig.
– Jag och min familj har haft en fantastisk tid här i ÖFK och trivts väldigt bra i Östersund. Nu går jag vidare i min karriär och flyttar till Norge och Egersunds IK. Jag vill passa på att tacka alla som jobbar runt ÖFK, fansen och alla som varje dag har stöttat mig och laget. Jag har fått mängder av vänner för livet här och staden och klubben kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta. Stort tack för den här tiden, säger Suljic.
Egersund bekräftar samtidigt övergången på sin hemsida och skriver att Suljic skriver på ett tvåårskontrakt.
Henning Sverke
