Adam Andersson, 29, lämnade BK Häcken och Allsvenskan efter säsongen 2020.
Officiellt: Adam Andersson klar för Örgryte IS
Ludvig Thunman / BILDBYRÅN
Örgryte IS förstärker sitt försvar. Klubben meddelar att Adam Andersson ansluter.
Han gick då till Rosenborg BK. Efter det har han även varit i Lyngby BK och AaB Ålborg.
FT:s nya satsning - lyssna på Transferpodden:
I slutet av maj meddelade den danska klubben att 29-åringen lämnar. Därför har han varit tillgänglig som bosman.
Nu meddelar Örgryte IS på sin officiella hemsida att Andersson ansluter till klubben.
På den korta tid jag varit här har jag fått väldigt goda intryck.
– Det känns riktigt bra. Jag ser fram emot att komma igång med laget, träffa grabbarna och lära känna gruppen ännu bättre. På den korta tid jag varit här har jag fått väldigt goda intryck av både klubben och människorna runt omkring, säger han till hemsidan.
Den allsvenska klubben meddelar att det handlar om ett kontrakt som sträcker sig över säsongen 2028.
Vänsterbacken är tydlig med att det känns positivt och att det är rätt steg att ta.
– Jag har vetat om att det funnits ett intresse under en längre period och det har varit ömsesidigt. Jag har alltid haft en positiv bild av Örgryte som klubb och känner att det här är helt rätt steg för mig att ta i min karriär, säger han.
Klubbens sportchef Pontus Farnerud är även han glad över att Andersson ansluter.
– Vi har haft kontakt med Adam en längre tid och det känns väldigt bra att vi nu kommit överens om ett avtal. Adams egenskaper passar väldigt bra i sättet vi spelar och med hans driv, personlighet och mentalitet passar han väldigt bra i ÖIS, säger han till hemsidan.
Leon Nilsson
Ludvig Thunman / BILDBYRÅN
Officiellt: Adam Andersson klar för Örgryte IS
Örgryte IS förstärker sitt försvar. Klubben meddelar att Adam Andersson ansluter.
Adam Andersson, 29, lämnade BK Häcken och Allsvenskan efter säsongen 2020.
Han gick då till Rosenborg BK. Efter det har han även varit i Lyngby BK och AaB Ålborg.
I slutet av maj meddelade den danska klubben att 29-åringen lämnar. Därför har han varit tillgänglig som bosman.
Nu meddelar Örgryte IS på sin officiella hemsida att Andersson ansluter till klubben.
På den korta tid jag varit här har jag fått väldigt goda intryck.
– Det känns riktigt bra. Jag ser fram emot att komma igång med laget, träffa grabbarna och lära känna gruppen ännu bättre. På den korta tid jag varit här har jag fått väldigt goda intryck av både klubben och människorna runt omkring, säger han till hemsidan.
Den allsvenska klubben meddelar att det handlar om ett kontrakt som sträcker sig över säsongen 2028.
Vänsterbacken är tydlig med att det känns positivt och att det är rätt steg att ta.
– Jag har vetat om att det funnits ett intresse under en längre period och det har varit ömsesidigt. Jag har alltid haft en positiv bild av Örgryte som klubb och känner att det här är helt rätt steg för mig att ta i min karriär, säger han.
Klubbens sportchef Pontus Farnerud är även han glad över att Andersson ansluter.
– Vi har haft kontakt med Adam en längre tid och det känns väldigt bra att vi nu kommit överens om ett avtal. Adams egenskaper passar väldigt bra i sättet vi spelar och med hans driv, personlighet och mentalitet passar han väldigt bra i ÖIS, säger han till hemsidan.
Leon Nilsson
